Derfor skal du ikke stille op i Bikini Fitness

Det er blevet utroligt populært at stille op i Bikini fitness, men det er de færreste, der har forståelse for, at bikini fitness er en ekstrem sport. For mange piger er det i virkeligheden sikkert rigeligt at sigte efter at komme i god form, for bikini fitness er bestemt ikke for alle.  Mange ved ikke, hvad de går ind til og stiller op i konkurrencen af de forkerte årsager.

Vi har samlet 10 grunde til, at du i hvert fald ikke skal stille op i bikini fitness:

1. Du vil gerne have en bikini fitness atlets krop

Den form, som du ser atlerne stå med på scenen, er oftest kun en form, de har på selve dagen. Den meget lave fedtprocent er ikke sund at have året rundt, og for størstedelen af atleternes vedkommende, så ser formen væsentligt anderledes ud allerede dagen efter.

2. Du drømmer om en karriere i fitnessbranchen

Der er rigtigt nok mange atleter, der får sponsorater og gør karriere som personlig træner og fitness model, men selv topplaceringer sikrer dig ingen af disse ting.

3. Du er stresset eller ude af balance

Det er utrolig hårdt både fysisk og mentalt at stille op til en fitness konkurrence. Kroppen kan ikke undgå at blive stresset, og du vil blive presset til det yderste. Det er derfor uhensigtsmæssigt at konkurrere, hvis du på forhånd er bare det mindste ude af balance.

4. Du vil have flere følgere på Instagram

ja, du får da sikkert flere følgere på instagram, men du skal ikke stille op i bikini fitness for at få opmærksom. Det skal være andre ting, der driver dig.

5. Du synes det er sjovt at styrketræne

Der er en verden til forskel på at styrketræne et par gange om ugen og træne for at stille op i bikini fitness. De piger, der får topplaceringer, har oftest trænet i flere år, inden de vælger at træne op til en fitness konkurrence. Det er stort set umuligt at opnå en fysik, der er god nok til topplaceringer, på få måneder.

6. Du har travlt med mange andre ting

Når du træner op til bikini fitness, kræver det mange timer i træningscentret om ugen. Nogle piger bruger i gennemsnit 15-20 timer om ugen på træning og på at forberede mad. Har du samtidig travlt med studie eller fuldtidsjob, kan du godt forvente at blive temmelig presset.

7. Du mangler motivation til at tabe dig

Lad være med at melde dig til en fitness konkurrence, fordi du mangler motivation til at tabe dig. Det kræver utrolig meget at blive konkurrenceklar, og mange hopper fra undervejs. Hvis du ønsker at tabe dig, bør du i stedet sætte mindre delmål i stedet for at fokusere på en fitness konkurrence engang ude i fremtiden.

8. Du er ikke i stand til at droppe de søde sager

De fleste kan lide søde sager, men hvis ikke du er i stand til at lægge alle snacksene fra dig, vil det være en stor udfordring at leve efter en stram kostplan og dermed blive klar til konkurrencen.

9. Du hader at være i træningscentret

Du skal elske at træne, inden du overhovedet begynder at overveje at stille op til bikini fitness. Du kommer til at bruge mange timer i træningscentret, og hvis ikke du elsker det, bør du sætte dig et andet mål.

10. Din mangler opbakning

Der er mange, der oplever, at venner og veninder forsvinder i et konkurrenceforløb og mange går fra deres kærester. Det er ikke alle der vil forstå dine prioriteter, og selvom du kan komme langt, hvis du er meget fokuseret, så er det til enhver tid nemmere, hvis din omgangskreds bakker op om din beslutning. Husk dog, at der også er andre ting i verden end bikini fitness.

DEL