Tab dig 3 kilo på bare 14 dage

Ifølge personlig træner Sabrina Dinic kan ALLE tabe sig – og endda i løbet af bare 14 dage. For at det kan lykkes, skal du dog være indstillet på, at det kræver hårdt arbejde. Når du skal tabe dig flere kilo i løbet af bare et par uger, er der ikke plads til snacks og spiselig hygge. Man er nødt til at lære at udsætte sine behov, og have fokus på sit vægttab. Dette kan dog i sig selv være den største udfordring.

I en travl hverdag vælger de fleste familier de nemme løsninger, når det kommer til maden. Mange familier spiser spaghetti og kødsovs flere gange om ugen – ganske enkelt fordi det er det nemmeste, og fordi det er det, som børnene vil spise. Men lige præcis det, er i den grad noget, der spænder ben for bikinikroppen. Ifølge Sabrina Dinic tilpasser kvinder sig deres omgivelser, og spiser ligeså meget som deres mænd, men det er de færreste kvinder, der kan tåle at spise ligeså meget som mænd eller at drikke vin dagligt. Det bliver de tykke af.

Selvom Sabrina Dinics bootcamp normalt tager 12 uger, har hun her lavet en mini-bootcamp, hvor man kan øve sig i at leve sundt og “optimalt” i 14 dage.  

Efterfølgende bør man leve efter denne livsstil fem ud af ugens syv dage, hvis man ønsker at have en slank og veltrænet krop. Du vil hurtigt opleve, at kroppen har det bedre end nogensinde og det vil helt sikkert motivere dig til at fortsætte den sunde livsstil. Når man har det godt, så ser man også bedre ud.

Det er dog vigtigt, at du nyder din mad, når du spiser. Hvis du efter de 14 dage er inviteret til fødselsdag eller skal ud at spise, så hyg dig med maden, og vend tilbage til dine proteiner og grøntsager den efterfølgende dag.

Bootcamp: Sådan bør du spise de næste 14 dage

Morgenmad: Bør ideelt set bestå af protein og grøntsager. Det kan være æg med grøntsager eller rester fra aftensmaden. Hvis man ønsker, kan man også tage et stykke stenalderbrød. Hvis ikke du bryder dig om æg og grøntsager til morgenmad, kan du tage noget skyr, yoghurt eller hytteost og spise med lidt bær.

Frokost: Ligesom morgenmaden bør frokosten bestå af protein og grøntsager. Det kan være noget fisk eller kylling og en salat med avocado.

Aftensmad: Protein og grøntsager. De fleste vil gerne spise med familien, og her kan du bare spise tilbehøret og bytte risen, pastaen eller kartoflerne ud med grøntsager.

Sådan skal du bevæge dig i Bootcamp’en

Morgen: Inden du står op, bør du tage 5-10 minutter, hvor du skal bruge tid til at mærke kroppen.

Til og fra jobbet: Tag så vidt muligt cyklen – om ikke andet så noget af vejen, og brug tiden på at trække vejret dybt. Når du møder på jobbet, vil du have nemmere ved at koncentrere dig. På vejen hjem bør du også forsøge at koble af, og bare lade tankerne flyve.

 

Ulvetimen: Tag et par kopper the eller lignende og hyg dig sammen med børnene. Lad være med at spise noget inden aftensmaden!

Efter aftensmaden: Slap, leg med børnene eller gå en tur. Lad være med at synke ned i sofaen. Forsøg også at slukke for mobilen og læg din tablet væk. Find på noget andet at lave og nyd at være sammen med familien.

Går i seng senest kl 22: Forskning viser at, hvis man sover for lidt, vil man have en tendens til at spise 30% mere. Søvn beskytter også kroppen mod stress.

Træning: Hver dag bør du lave noget træning. Det kan være intervaltræning, svømning, yoga eller en rask gåtur. Hveranden dag kan du med fordel bruge en halv time på lidt styrketræning.

Hvis ikke du er i stand til at motivere dig selv, bør du hyre dig en personlig træner.

DEL